2014.05.14// M. Mikołajczyk
Coca Cola postanowiła przeprowadzić akcję społeczną, mającą na celu zjednoczenie piłkarskich kibiców przed derbami Mediolanu. Firma przygotowała dla fanów AC Milanu i Interu dwa automaty ze swoim produktem do picia po dwóch stronach San Siro. Popularny napój można było zamówić jedynie kibicowi przeciwnego zespołu.
Antagonistyczne nastroje pomiędzy sympatykami obu teamów są znane nie od dziś. Drużyna Milanu nazywana jest „Diabłami”, a Interu „Wężami”. Przeważnie „Rossonerich” wspierali emigranci, robotnicy i związkowcy, z kolei za ich lokalnych przeciwników trzymały często kciuki osoby znacznie bardziej zamożne.
Poglądy polityczne tych pierwszych są przyjazne lewicy, ci drudzy bardziej przychylni są za to prawicy. Coca Cola postanowiła więc pogodzić zwaśnionych kibiców i na pewno w pewnym stopniu jej akcja przyniosła zamierzony efekt.
Źródło: inf. własna